Εταιρείες προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους για ένα πιο «πράσινο» μέλλον

Η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για τις ίδιες που ήδη έχουν κάνει τα πρώτα τους βήματα.

Η άνοδος των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων, η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης τα επόμενα χρόνια και η ολοκλήρωση της στρατηγικής εγκατάστασης εκατομμυρίων φορτιστών σε όλο τον κόσμο επιταχύνει την προσπάθεια μετάλλαξής τους.

Έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, Irena, αναφέρει ότι η δυναμικότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αυξήθηκε 3,7 φορές την προηγούμενη δεκαετία, αγγίζοντας τα 2.799 GW. Όλα αυτά εν αναμονή της αλλαγής των ισορροπιών που ενώ αυξάνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα μειώνεται σταδιακά η ζήτηση σε πετρέλαιο.

Αυτό το γεγονός οι εταιρείες πετρελαίου το εκλαμβάνουν ως μια μεγάλη πρόκληση και σκέφτονται την στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Έτσι, βλέπουμε μεγάλες εταιρείες πετρελαίου να προσαρμόζουν τις μελλοντικές ενεργειακές στρατηγικές τους. Η Shell έχει δεσμευτεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής και να διατηρήσει την παγκόσμια άνοδο της θερμοκρασίας κάτω από το όριο της αύξησης των +2 ° C. Για να γίνει αυτό, η εταιρεία έχει χαράξει μια ολοκληρωμένη στρατηγική καθαρών μηδενικών εκπομπών, που εκτείνεται έως το 2050. Θέλει να μειώσει τις εκπομπές CO2 της έως και 20% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2016, κατά 45% έως το 2035 και κατά 100% έως 2050.

Μέχρι το 2030 στοχεύει να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για 50 εκατομμύρια νοικοκυριά, να εγκαταστήσει περισσότερα από 2,5 εκατ. σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, να παράγει οκτώ φορές περισσότερα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και να αυξήσει το μερίδιο των βιοκαυσίμων και του υδρογόνου στα καύσιμα μεταφορών στο 10%. Γενικά στοχεύει να γίνει μια ενεργειακή επιχείρηση καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050, ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού.