Αρνούνται οι ένστολοι του Πολεμικού Ναυτικού να στελεχώσουν τη νέα φρεγάτα Belh@rra που παραλαμβάνει η χώρα μας

Πρόκειται για πρωτοφανές γεγονός, όπως αναφέρουν ιθύνοντες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας στο
Πολύ μεγαλύτερες από αυτές που βγαίνουν προς τα έξω είναι οι «φουρτούνες» που καταγράφονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbeast από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, και ειδικότερα από πρόσωπα που γνωρίζουν καλά τα όσα συμβαίνουν πίσω από τις κλειστές πόρτες του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, εκτός από τις μαζικές παραιτήσεις ένστολων αξιωματικών και υπαξιωματικών, αυτή τη στιγμή συμβαίνει και κάτι άλλο πρωτοφανές.

Τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού δηλώνουν απαρέσκεια ως προς τη στελέχωση της νέας υπερσύγχρονης μήκους 122 μέτρων φρεγάτας «Κίμων» (ευρύτερα γνωστής ως τύπου Belh@rra) που παραλαμβάνει η χώρα μας από τη Γαλλία. Μάλιστα κάτι ανάλογο αναμένεται να συμβεί και με τις άλλες δύο που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στα ναυπηγεία της Naval Group, κάθε μια εκ των οποίων θα φέρει περίπου 100 άτομα προσωπικό. Οι αξιωματικοί και οι υπαξιωματικοί δεν θέλουν να δηλώσουν ενδιαφέρον να πάνε στο πλοίο, παρά το γεγονός ότι έχει πολύ περισσότερες ανέσεις σε σχέση με τις άλλες πλεύσιμες δυνάμεις του στόλου μας.

Κάποτε οι ένστολοι έβαζαν έως και πολιτικό μέσον για να πάνε στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ολλανδία ή στη Γαλλία ώστε να παραλάβουν τα νέα πλοία του στόλου. Τώρα η εικόνα έχει αντιστραφεί πλήρως και υπάρχει μια γενικότερη άρνηση. Η βασικότερη αιτία δεν είναι άλλη από τους χαμηλούς μισθούς που λαμβάνουν και θεωρούν πως εάν και θα εκτελούν σημαντικές αποστολές με τη φρεγάτα «Κίμων», όπως βέβαια και με τα άλλα πολεμικά πλοία που διαθέτει η χώρα μας, δεν έχουν τις ανάλογες οικονομικές απολαβές. Υπάρχουν κυβερνήτες φρεγάτας που λαμβάνουν ως βασικό μισθό μόλις 1.500 ευρώ το μήνα χωρίς τα επιδόματα, κάτι που αν μη τι άλλο δεν αποτελεί κίνητρο προκειμένου κάποιος να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της θάλασσας. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε και αρκετοί ένστολοι έχουν παραιτηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα και στρέφονται προς το εμπορικό ναυτικό που έχει καλύτερα λεφτά αλλά και ζήτηση σε προσωπικό.Γεώργιος Σαρρής